Етикиране на гумите в ЕС

От май 2021 г. влиза в сила разпоредба (ЕС) 2020/740, която променя начина на етикиране на гумите. Научете повече относно значението на етикета на гумата и кое е новото относно енергийната категория на гумата.

Стар спрямо нов:
сравнение на етикетите за гуми на ЕС

Етикетът за гуми на ЕС и класовете на ефективност се предоставят в нов дизайн и са леко променени, поради новообразувания мащаб. Предишният стандартен етикет показваше само класа на гумите по отношение на съпротивлението при търкаляне, сцепление с мокра настилка и външен шум при въртене. Новият етикет за гуми на ЕС съдържа допълнителна информация относно характеристиките на гумата на сняг и при заледени зимни условия. Мащабът на класовете етикети за сцепление с мокра настилка и съпротивление при търкаляне вече има 5 вместо 7 класа, обозначени с буквите A до E.

Ние вярваме, че новият етикет за гуми на ЕС ще позволи на клиентите да получат по-подходяща и сравнима информация относно параметрите на гумите и ще даде възможност на крайните потребители да направят информиран избор при закупуване на нови гуми. Новият етикет за гуми на ЕС също така предоставя по-подробна информация онлайн – което улеснява потребителите и професионалистите да направят правилния избор. В следния раздел сме ви приготвили по-подробно разяснение на етикета за гуми.

Стар етикет на Европейския сертификат Стар етикет Нов етикет на Европейския сертификат за гуми Нов етикет
Икономия на гориво

Икономия на гориво

Знаете ли, че на гумите се дължи до 20% от разхода на гориво на вашия автомобил? Изборът на гуми с висока категория за разход на гориво ще ви осигури по-дълъг пробег с един резервоар и по-малко емисии на CO2. В зависимост от съпротивлението при търкаляне на гумата, икономията на гориво ще варира от клас A, което обозначава най-добрата икономия на гориво, до клас E, който осигурява най-лошата икономия на гориво. Между различните класове потреблението на гориво се увеличава с приблизително 0,1 литра на всеки изминати 100 km. Просто казано, икономичните гуми изискват по-малко енергия, за да се въртят. Това в крайна сметка се изразява в по-малко използвано гориво и също така ще намалите въздействието върху околната среда!

Сцепление с мокра настилка

Сцепление с мокра настилка

„Сцепление с мокра настилка“ е способността на гумата да се задържа на пътя при мокри условия. Категорията на ЕС се концентрира само върху аспекта на сцепление с мокра настилка – характеристиките на сцепление с мокра настилка на гумата. Ефективността се оценява между клас A и клас Е. Гумите с висока категория на сцепление с мокра настилка спират по-бързо на мокри пътища при натискане на спирачката докрай. В извънредни ситуации няколко метра могат да бъдат решаващи.
Забележка: Винаги трябва да спазвате препоръчителното разстояние за спиране, когато шофирате.

* Когато се измерва съгласно методите за изпитване, посочени в Регламент UNECE 117. Спирачният път може да варира в зависимост от условията на шофиране и други влияещи фактори.

Категория на шум

Категория на шум

Категориите за гуми на ЕС вземат предвид и външния шум, който се генерира от гумите по време на движение. Избирането на гуми с добра шумова категория може да намали отражението върху околната среда, когато шофирате. Нивото на шум се сортира в клас A, B или C. Шумът при въртене на гумата се измерва в децибели и точният номер е показан в долната част на етикета. Гума с по-ниско ниво на шум има между 67 и 71 dB. Най-високото ниво показва звукови вълни между 72 и 77 dB. Увеличаване само с няколко децибела дава голямо отражение върху нивата на шума. Всъщност увеличение само с 3 dB удвоява силата на външния шум от гумата.

 - 
English
 - 
en
Russian
 - 
ru
Bulgarian
 - 
bg
Обади се